sqd-sistema-de-questoes-discursivas-fundo-escuro-250
Busca por enunciado
Matéria
Banca
Área
Órgão
Ano
Nível de escolaridade
Linhas
Q89134 | Inglês (Língua Inglesa)
Banca: FGVVer cursos
Ano: 2016
Órgao: MRE - Ministério das Relações Exteriores
Cargo: Oficial de Chancelaria - MRE
15 linhas

A-+=
novo
Salvar em caderno (1)
Faça login para salvar Fechar
Meus Cadernos

Text II is a comic strip which belongs to a series of episodes on learning a foreign language. Explain in 10 to 15 lines the effect the author intended and the strategies he used to achieve it.
TEXT II
(Retrieved from: http://www.langwichscool.com/2methodology.html)

loader-icon

Ops! Esta questão ainda não tem padrão de resposta.

Este campo é para fins de validação e não deve ser alterado.
Quer ver esse conteúdo aqui? Vote abaixo.
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário

Ops! Esta questão ainda não tem resolução em texto.

Este campo é para fins de validação e não deve ser alterado.
Quer ver esse conteúdo aqui? Vote abaixo.
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário

Nenhum aluno compartilhou redação com nota superior a 90%.
Confira nossos planos especiais de assinatura e desbloqueie agora!

Ops! Esta questão ainda não tem resolução em vídeo.

Este campo é para fins de validação e não deve ser alterado.
Quer ver esse conteúdo aqui? Vote abaixo.
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário

Conteúdo exclusivo para alunos da Academia de Discursivas ou assinantes do Sistema de Questões Discursivas.
  • Este formulário é para reportar erros nesta questão discursivas. Caso tenha dúvidas ou precise de ajuda, clique aqui para ver nossos canais de contato.
  • Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
  • Opcional

Questões Relacionadas

MatériaInglês (Língua Inglesa)
BancaFGV
Read the following text and translate it into Portuguese.
 
‘DOING’ HEALTH POLICY ANALYSIS: METHODOLOGICAL AND CONCEPTUAL REFLECTIONS AND CHALLENGES
 
It is important to contextualize the health policy environment in order to understand the challenges to methodology and theory. While drawing on ideas and concepts from general policy analysis, most of which is derived from studies on high income countries, this paper focuses on health policy, and on low and middle income countries. Much of the theory from policy analysis in high income countries has resonance for health and developing countries, and can usefully inform research in those areas. However, transfer…
Read the following quotation:
“With respect to teaching foreign languages, the PCNs go beyond teaching grammar rules as they aim to address student interests regarding the expansion of their communicative abilities and cultural awareness […]”
(PERNA et al, 2015, p. 3).
Now, read the following activities:
Activity A
Use video-sharing websites in your classroom. Show your students the advertisement for a brand of tissue paper on YouTube where a new teacher starts her first day of work at a new school and a little boy offers her some tissues. Ask them if they liked the advertisement and if they noticed the use of the future tense and the imperative mood. Hand out a worksheet on verb tenses.
Act…

Text I

According to Jordão (2016: 193), “A language is always a contested site, a dialogical space where people construct meanings, identities, knowledges, and are also constructed by the associations, links, relations made among meanings; such meanings and relations are, in turn, loci where identities are performed”.

(In Jordão, C.M. Decolonizing identities: English for internationalization in a Brazilian university. Interfaces Brasil/Canadá. Canoas, v. 16, n. 1, 2016, p. 191–209).

Text II

Having read Texts I and II, write a text in English (150 to 200 words or 20 lines) in which you:

1. Explain the theoretical perspective of the quotation.

2. Illustrate this perspective by suggesting a st…

Espaço de Discussão

Converse com outros usuários do SQD

Acompanhar
Notificar
0 Comentários
Antigos
Recentes Votados
Inline Feedbacks
Ver todos comentários