sqd-sistema-de-questoes-discursivas-fundo-escuro-250
Busca por enunciado
Matéria
Banca
Área
Órgão
Ano
Nível de escolaridade
Linhas
Q423350 | Inglês (Língua Inglesa)
Banca: FGVVer cursos
Ano: 2025
Cargo: Professor
30 linhas

A-+=
novo
Salvar em caderno (0)
Faça login para salvar Fechar
Meus Cadernos

TEXT I

An analytical report published by UNESCO informs that one of the competencies designed by the BNCC* for Basic Education is “to exercise empathy, dialogue, conflict resolution and cooperation by making oneself respected and by promoting respect to others and to human rights, by embracing and valuing the diversity of individuals and social groups, their knowledge, identities, cultures and potentialities and by avoiding any kind of prejudice.” (in https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000263831)

*BNCC: Base Nacional Comum Curricular.

TEXT II

From: https://diversipro.wordpress.com/2014/02/18/diverse-teams/

Having read Texts I and II, write a text in English  in which you:

A) Explain the problem mentioned in the cartoon (Text II).
B) Discuss how the tenets of the BNCC mentioned in Text I can be related to the cartoon (Text II).

Note:

• Copies of parts of the texts will not be considered.

• Write in running text, using full sentences. DO NOT ITEMIZE.


loader-icon

Ops! Esta questão ainda não tem padrão de resposta.

Este campo é para fins de validação e não deve ser alterado.
Quer ver esse conteúdo aqui? Vote abaixo.
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário

Ops! Esta questão ainda não tem resolução em texto.

Este campo é para fins de validação e não deve ser alterado.
Quer ver esse conteúdo aqui? Vote abaixo.
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário

Nenhum aluno compartilhou redação com nota superior a 90%.
Confira nossos planos especiais de assinatura e desbloqueie agora!

Ops! Esta questão ainda não tem resolução em vídeo.

Este campo é para fins de validação e não deve ser alterado.
Quer ver esse conteúdo aqui? Vote abaixo.
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário

Conteúdo exclusivo para alunos da Academia de Discursivas ou assinantes do Sistema de Questões Discursivas.
  • Este formulário é para reportar erros nesta questão discursivas. Caso tenha dúvidas ou precise de ajuda, clique aqui para ver nossos canais de contato.
  • Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
  • Opcional

Questões Relacionadas

MatériaInglês (Língua Inglesa)
BancaFGV

Leia o texto abaixo e escreva um breve resumo, com suas próprias palavras, em língua portuguesa, no qual mencione a ideia principal e detalhes relevantes. Escreva um texto corrido e evite copiar partes do texto.

 

TEXT I

Globally, and in each of our respective nations, we are in an era of interconnections, complexity, and rapid change that creates a set of new and daunting challenges and opportunities for national governance and international institutions. The global financial crisis, international health pandemics, conflict-driven crossborder migration and refugee issues, public corruption and money laundering, and looming fiscal exposures from climate change are prominent examples of the g…

Here is a cartoon of a classroom situation.
(Source: https://byotnetwork.com/2015/01/18/the-distraction-myth-oflearning- with-technology/)
Based on what the teacher says and how the students think and react:
a) discuss the aim of the cartoon and the strategies used to achieve it, bearing in mind its title (“The Distraction Myth”).
b) suggest ways in which the teacher could use technological resources in his EFL classrooms.
Use a minimum of 150 and a maximum of 250 words.

Securities and Exchange Commission (SEC)

The Securities and Exchange Commission oversees securities exchanges, securities brokers and dealers, investment advisors, and mutual funds in an effort to promote fair dealing, the disclosure of important market information, and to prevent fraud.

Source: https://www.usa.gov/agencies/securities-and-exchange-commission

 

SECURITIES AND EXCHANGE COMMISSION

Supplemental Standards of Ethical Conduct for Members and Employees of the Securities and Exchange Commission

II. Description of Final Rule Amendments

A. Prohibited Ownership of Financial Industry Sector Funds

The Commission proposed amending § 4401.102(c)(1) to explicitly prohibit employee ownership…

Espaço de Discussão

Converse com outros usuários do SQD

Acompanhar
Notificar
0 Comentários
Antigos
Recentes Votados
Inline Feedbacks
Ver todos comentários