sqd-sistema-de-questoes-discursivas-fundo-escuro-250
Busca por enunciado
Matéria
Banca
Área
Órgão
Ano
Nível de escolaridade
Linhas
Q423351 | Inglês (Língua Inglesa)
Banca: FGVVer cursos
Ano: 2025
Cargo: Professor
30 linhas

A-+=
novo
Salvar em caderno (0)
Faça login para salvar Fechar
Meus Cadernos

Read the following quotation and write a text in English in which you present a pedagogical activity for teaching English as proposed in the quotation. Make sure to include:

A) The learning objectives.
B) The students’ level and context.

“World Englishes and English as a Lingua Franca have challenged the native speaker model, which is insufficient and unachievable for most language learners due to various varieties of English emerged and developed worldwide. For effective communication, speakers need to make adjustments to different varieties of the language instead of insisting on one type. In this sense, it is the achievement of intelligibility that ought to be the goal for English language teaching and learning rather than the traditional native speaker competence. To achieve the goal, communicative activities are supposed to be adopted with exposure to various varieties of English.” (LEYI, 2020, p. 392)

From: LEYI, W. World Englishes (WE) and English as Lingua Franca (ELF): Implications for English Teaching and Learning. International Journal of Information and Education Technology, v. 10, n. 5, May 2020. p. 392. Accessed: https://www.ijiet.org/vol10/1395-OC3012.pdf.

Note: Write in running text, using full sentences. DO NOT ITEMIZE.


loader-icon

Ops! Esta questão ainda não tem padrão de resposta.

Este campo é para fins de validação e não deve ser alterado.
Quer ver esse conteúdo aqui? Vote abaixo.
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário

Ops! Esta questão ainda não tem resolução em texto.

Este campo é para fins de validação e não deve ser alterado.
Quer ver esse conteúdo aqui? Vote abaixo.
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário

Nenhum aluno compartilhou redação com nota superior a 90%.
Confira nossos planos especiais de assinatura e desbloqueie agora!

Ops! Esta questão ainda não tem resolução em vídeo.

Este campo é para fins de validação e não deve ser alterado.
Quer ver esse conteúdo aqui? Vote abaixo.
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
Este campo fica oculto ao visualizar o formulário

Conteúdo exclusivo para alunos da Academia de Discursivas ou assinantes do Sistema de Questões Discursivas.
  • Este formulário é para reportar erros nesta questão discursivas. Caso tenha dúvidas ou precise de ajuda, clique aqui para ver nossos canais de contato.
  • Este campo fica oculto ao visualizar o formulário
  • Opcional

Questões Relacionadas

MatériaInglês (Língua Inglesa)
BancaFGV

Text I

According to Jordão (2016: 193), “A language is always a contested site, a dialogical space where people construct meanings, identities, knowledges, and are also constructed by the associations, links, relations made among meanings; such meanings and relations are, in turn, loci where identities are performed”.

(In Jordão, C.M. Decolonizing identities: English for internationalization in a Brazilian university. Interfaces Brasil/Canadá. Canoas, v. 16, n. 1, 2016, p. 191–209).

Text II

Having read Texts I and II, write a text in English (150 to 200 words or 20 lines) in which you:

1. Explain the theoretical perspective of the quotation.

2. Illustrate this perspective by suggesting a st…

Read the following quotation:
“With respect to teaching foreign languages, the PCNs go beyond teaching grammar rules as they aim to address student interests regarding the expansion of their communicative abilities and cultural awareness […]”
(PERNA et al, 2015, p. 3).
Now, read the following activities:
Activity A
Use video-sharing websites in your classroom. Show your students the advertisement for a brand of tissue paper on YouTube where a new teacher starts her first day of work at a new school and a little boy offers her some tissues. Ask them if they liked the advertisement and if they noticed the use of the future tense and the imperative mood. Hand out a worksheet on verb tenses.
Act…

EC Charges Two Investment Advisers with Making False and Misleading Statements About Their Use of Artificial Intelligence

The Securities and Exchange Commission today announced settled charges against two investment advisers, Delphia (USA) Inc. and Global Predictions Inc., for making false and misleading statements about their purported use of artificial intelligence (AI). The firms agreed to settle the SEC’s charges and pay $400,000 in total civil penalties.

“We find that Delphia and Global Predictions marketed to their clients and prospective clients that they were using AI in certain ways when, in fact, they were not,” said SEC Chair Gary Gensler. “We’ve seen time and again that when new …

Espaço de Discussão

Converse com outros usuários do SQD

Acompanhar
Notificar
0 Comentários
Antigos
Recentes Votados
Inline Feedbacks
Ver todos comentários